28.1.13

Λαχταριστά ψωμάκια από τον αρτοπαρασκευαστή

Είχα πολύ καιρό να χρησιμοποιήσω τον αρτοπαρασκευαστή μου. Κι αυτό γιατί  είχα χάσει το ένα από τα δύο ζυμωτήρια και δεν το ρίσκαρα να τον θέσω σε λειτουργία μόνο με το ένα. Αμελούσα συνεχώς να παραγγείλω άλλο κι έτσι έμεινε ο καημένος στο ντουλάπι για μερικούς μήνες. Αυτός ο αποχωρισμός ήταν αρκετός για να καταλάβω πόσο μου έλειψε το φρεσκοψημένο,  μοσχομυρωδάτο και ζεστό ψωμάκι του!!


Έτσι, μόλις ήρθαν τα ζυμωτήρια που παράγγειλα τον έθεσα σε λειτουργία. Σκέφτηκα να μην κάνω το γνωστό μακρόστενο ψωμί, αλλά μικρά στρογγυλά ψωμάκια για σάντουιτς ή για χάμπουργκερ.

Έβαλα τα υλικά για λευκό ψωμί δηλαδή:
  • 350 γραμμάρια χλιαρό νερό (ή μισό νερό μισό γάλα, έτσι βγαίνουν πιο μαλακά)
  • 2 κουταλιές βούτυρο
  • 2 κουταλάκια ζάχαρη
  • 1 κουταλάκι αλάτι
  • 600 γραμμάρια αλεύρι
  • ένα φακελάκι μαγιά

και προγραμμάτισα τον αρτοπαρασκευαστή στο πρόγραμμα 6 (Ζύμη για πίτσα). Στο πρόγραμμα αυτό ζυμώνει μόνο και αφήνει τη ζύμη να φουσκώσει, κι αυτό γίνεται για 1 ώρα και 50 λεπτά.

Όταν τέλειωσε και ακούστηκε το ηχητικό σήμα του τέλους, έβγαλα αμέσως τη ζύμη από μέσα και έπλασα 10 στρογγυλά ψωμάκια. Το "έπλασα" είναι λίγο παραπλανητικό, καθώς η ζύμη είναι πολύ μαλακιά και κολλάει και φυσικά δεν πλάθεται.....περισσότερο θα 'λεγα ότι τη χώρισα σε 10 μέρη και τα τοποθέτησα στο ταψί τακτοποιώντας τα λίγο ώστε να γίνουν στρογγυλά όταν φουσκώσουν.... Τα άφησα σε ζεστό φούρνο για ένα μισάωρο και μετά τον έβαλα στους 150 βαθμούς και τα έψησα περίπου μισή ώρα.

Μου άρεσαν τόσο πολύ που την επόμενη μέρα ξανάφτιαξα.....Αυτή τη φορά αντικατέστησα το μισό νερό με γάλα και μου φαίνεται ότι έγιναν πιο μαλακά. Έβαλα και σουσάμι στο πάνω μέρος.



Καλή επιτυχία αν τα φτιάξετε!!

11 σχόλια:

Μαρία Έλενα είπε...

Δεν έχω δοκιμάσει ψωμί από αρτοσκευαστή.
Μοίαζει όμως πολύ ωραίο.
Φιλάκια ...

ArtAtHome είπε...

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΙΔΕΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΧΑΣΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΔΕΥΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΓΕΙΛΑ ΚΑΙ ΕΧΩ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 6 ΑΠΟ ΤΥΡΟΨΩΜΑ ΕΛΙΟΨΩΜΑ ΤΩΡΑ ΜΟΥ ΒΑΛΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΙΔΕΑ... ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!

Rena Christodoulou είπε...

ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΝΟΣΤΙΜΑ ΜΕ ΤΟ ΣΟΥΣΑΜΙ!!!!
ΚΑΝΩ ΚΙ ΕΓΩ ΜΕΡΑ ΠΑΡΑ ΜΕΡΑ ΨΩΜΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΗ, ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΦΗΝΩ ΚΑΙ ΨΗΝΕΤΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ!!!!
ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΚΙ ΕΤΣΙ!!!!!!!
ΦΙΛΙΑ!!!

Marie-Anne είπε...

Εμένα έχει λόξα ο άντρας μου με τον αρτοπαρασκευαστή αλλά του αρέσει να αυτοσχεδιάζει και το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα του γούστου μου, χαχαχα !! Άσε που δεν θέλει να ακούσει για ζάχαρη, γάλα και βούτυρο στο ψωμί... Όταν όμως κάνω εγώ, βάζω (αλλά δεν του το λέω...χαχαχα!).
Τα ψωμάκια σου φαίνονται λαχταριστά! Θα τα δοκιμάσω κι εγώ!!
ΥΓ. Το βιβλίο είναι πολύ καλό! Κοντεύω να το τελειώσω!
Φιλιά και καλό ξημέρωμα!

jenny είπε...

Είναι υπέροχα! Και πράγματι (διάβασα τη σχετική σου ανάρτηση) τα ψωμάκια τα ετοιματζίδικα είναι γεμάτα συντηρητικά! Είναι εύκολο και αξίζει να το δοκιμάσουμε ...σ΄ ευχαριστούμε για την ιδέα....φιλιά!

Lefkothea είπε...

κοιτα συμπτωση....μολις χθες συζυτουσαμε με τον αντρα μου για αρτοπαρασκευαστες και ψαχναμε να βρουμε καποιον γνωστο που να εχει χρησιμοποιησει να μας πει αν αξιζει τον κοπο η αγορα....τα ψωμακια σου φαινονται πεντανοστιμα ...πες μου σε παρακαλω....αξιζει???

LittleSunday είπε...

Η αλήθεια είναι πως εμείς έχουμε αρτοπαρασκευαστή, αλλά δεν τον πολυχρησιμοποιώ. Νομίζω όμως πως θα αρχίσω ξανά τις δοκιμές! Έχω ακούσει για ένα σωρό πρόσθετα που έχουν τα έτοιμα ψωμιά, αυτά που τη μία μέρα είναι φρέσκα και λαχταριστά και την επόμενη έχουν γίνει λάστιχο και η γεύση έχει αλλοιωθεί... Όποτε έφτιαχνα με το μηχάνημα πραγματικά ένιωθα πως έτρωγα κάτι πιο απλό, αλλά πιο αγνό. Σ' ευχαριστούμε για την ιδέα με τα ψωμάκια, θα το δοκιμάσω σύντομα!

Taelia88 είπε...

Τι τέλεια!!! Δεν έχουμε αρτοπαρασκευαστή, αλλά δεν με εμποδίζει αυτό να θαυμάζω τα ψωμάκια τα δικά σου!!! Φαίνονται νοστιμότατα!!!
Να έχεις ένα υπέροχο βράδυ!!
Φιλιά!!!

Taelia88 είπε...

Σε περιέλαβα στην Βόλτα στη Γειτονιά #20 :)
Καλή εβδομάδα!!!

LittleSunday είπε...

Λοιπόν! Έφτιαξα δεύτερη φορά ψωμί με τα παραπάνω υλικά μέσα σε λίγες μέρες (αντί βούτυρο, έβαλα λαδάκι, και αλεύρι μισό "για όλες τις χρήσεις" και μισό "για ζυμωτό ψωμί")!!! Επιτέλους!!! Έφτιαξα νόστιμο ψωμάκι, σαν φρέσκο! Και σε ποσότητα μπόλικο!!! Και διατηρείται στο ψυγείο σε σακουλάκι μέρες αρκετές!!! Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ! Ο αρτοπαρασκευαστής ξαναμπήκε σε λειτουργία!

Valavani είπε...

Είναι πάρα πολύ ωραία η ιδέα σου για το ψωμάκια!!!Είναι κι εμένα το δεξί μου χέρι οαρτοπαρασκευαστής αλλά δεν είχα κάνει ψωμάκια ποτέ.Με τα χτυπητήρια βέβαια έχω πάθει πλάκα:Καποια στιγμη πολύ παλιά έκανα ένα αθλιο ψωμί. Το πιανω λοιπόν όπως είναι το βάζω σε μια σακούλα και το πετάω στον κάδο στα σκουπίδια,απο τα νευρα μου.Τα χτυπητήρια βέβαια ηταν μέσα στο αθλιο ψωμί!!!Μετά απο λίγο (ευτυχώς)ψαχνω τα χτυπητήρια...........Καταλαβαίνεις τη συνέχεια...να ψάχνω στον κάδο,δεν εφτανα κιόλας παραλίγο να πέσω μέσα...περνούσε κοσμος και εγω σφύριζα σαν να μη συμβαίνει τίποτα..είχε πολύ πλακα!!!!

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να διαβάσω τη γνώμη σου!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails